خرید دوچرخه دست دوم

مفهوم دوچرخه دست دوم در ایران و کشورهای پیشرفته کاملا متفاوت است. در کشورهای توسعه یافته دستگاهی که خریداری می شود اما زیاد استفاده نمی شود یا تعداد دفعات استفاده از آن به عنوان کالای دست دوم عرضه می شود. به عبارت دیگر به وسیله ای که پنجاه درصد از عمر مفید آن باقی مانده است، دست دوم می گویند. در ایران کالاهایی که تاریخ مصرف آنها تمام شده و یا مدت زیادی از آنها استفاده نمی شود به عنوان ابزار دست دوم معرفی و برای فروش عرضه می شود، در حالی که در این مرحله نیاز به بازیافت و تعمیر اساسی دارند که هزینه ای است. بالا نادیده گرفته خواهد شد. نکته مهم در خرید دوچرخه کارکرده این است که خود دوچرخه و به خصوص سیستم دوچرخه، اقلامی کاملا مصرفی هستند که عمر محدودی دارند و در صورت عدم نگهداری مناسب فرسوده می شوند. بنابراین اگر می خواهید یک دوچرخه دست دوم بخرید، باید دوچرخه ای را پیدا کنید که حداقل 50 درصد عمر داشته باشد.

 

بنابراین برای خرید دوچرخه دست دوم بهتر است کالایی را پیدا کنید که مشکل جدی نداشته باشد و یا در صورت فرسودگی زیاد قیمت پایینی داشته باشد تا بتوانید لوازم اولیه آن را تعویض کنید. البته این موضوع نیاز به بررسی کامل دارد زیرا قیمت لوازم دوچرخه در ایران کم نیست و امکان تعویض لوازم جانبی زیاد است. پیشنهاد ما این است که اگر تخصص و دانش کافی در مورد دوچرخه ندارید یک دوچرخه جدید بخرید و اگر به دلیل شرایط مالی یا هر دلیل دیگری دوچرخه دست دوم انتخاب کردید قسمت های مختلف آن را از طریق آموزش هایی که ما انجام دادیم. در این صفحه به شما می دهد بررسی کنید تا مطمئن شوید دوچرخه مورد نظر شما سالم است.

1- بدنه یا قاب دوچرخه را چک کنید

احتمالاً اولین کاری که هر متخصصی برای بررسی سلامت دوچرخه انجام می دهد، بررسی بدنه یا قاب دوچرخه است. بدنه دوچرخه معمولا از سه ماده معمولی آهن، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته می شود. بدنه های آهنی استفاده شده در دوچرخه های معمولی به قدری محکم هستند که به راحتی نمی شکنند و ترک نمی خورند، بنابراین شاید فکر کردن به بدنه های آهنی راحت باشد، اما باید توجه داشته باشید که از آهن در بدنه های ارزان قیمت استفاده می شود. در برخی موارد شرکت هایی در دنیا هستند که برخی از دوچرخه های گران قیمت خود را از آهن می سازند که در ایران نمی توانید آن را پیدا کنید.


بدنه های آلومینیومی

آلومینیوم محبوب ترین فلز برای ساخت بدنه دوچرخه است و بیشتر دوچرخه ها از مدل های پایین تا پیشرفته آلومینیومی ساخته می شوند. یکی از معایب آلومینیوم شکنندگی آن است. بنابراین هنگام خرید دوچرخه دست دوم باید بدنه آن را از نظر ترک های احتمالی بررسی کرد. نحوه یافتن ترک در بدنه های آلومینیومی بدون کمک ابزار و لیزر به صورت معاینه بالینی انجام می شود! این بدان معناست که شما باید به اطراف نگاه کنید و جایی که ترک خورده است را پیدا کنید. این ترک ها معمولاً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده هستند، اگرچه تشخیص آنها نیاز به تجربه دارد. ناحیه ترک خورده معمولاً مانند خراش به جا مانده توسط یک جسم تیز است، اگرچه تمام خطوط روی بدنه دوچرخه ترک نمی خورد. برای اطمینان در چنین مواردی می توانید از طرف مقابل کمی به کل بدن فشار وارد کنید. اگر بدنه ترک خورده باشد در هنگام فشار باز شده و شفاف می شود. البته با توسعه آلیاژها کمتر شاهد شکستگی بدنه دوچرخه هستیم اما بررسی این موضوع در هنگام خرید ضروری است. ناگفته نماند که بدنه اکثر برندهای دوچرخه در ایران دارای گارانتی سه تا پنج ساله است و این نشان می دهد که سازندگان دوچرخه به بدنه ای که تولید می کنند اطمینان دارند.




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: